Akadálymentes mód

A legfrissebb hírek

Az orosz Aeroflot először küldött repülőt Iránba javításra


Az Aeroflot 2021. május 14-én vette át a CDB Aviation által lízingelt négy A320neo repülőgép közül az elsőt az Airbus toulouse-i központjában
Az Aeroflot 2021. május 14-én vette át a CDB Aviation által lízingelt négy A320neo repülőgép közül az elsőt az Airbus toulouse-i központjában

Az Aeroflot orosz légitársaság története során először küldött repülőgépet Iránba javításra, amelynek oka az Oroszország ellen az ukrajnai háború miatt bevezetett szankciók – írta az RBC orosz üzleti lap két forrásra hivatkozva. A légitársaság megerősítette az értesülést – számolt be a Szabad Európa orosz szerkesztősége.

Az Aeroflot április 5-én küldött egy Airbus A330–300-as repülőgépet Teheránba, ahol a legnagyobb iráni légitársaság, a Mahan Air szakemberei fogják szervizelni a futóművet.

Az Aeroflot szóvivője azt mondta, hogy a Mahan Air „rendelkezik a szükséges anyagi bázissal, tanúsítványokkal és hatalmas tapasztalattal, a szolgáltató magas színvonalon végzi a karbantartást”.

Az RBC szerint az iráni karbantartásról több hónapig tárgyaltak. Korábban az Aeroflot a hongkongi HAECO repülőgép-karbantartó csoporthoz fordult ilyen céllal. Az Aeroflot flottájában 178 Airbus és Boeing repülőgép volt a hónap elején.

Ehhez kapcsolódóan: Szankciók – Oroszország megkezdte repülőgépei szétszedését alkatrészért

2022. február végén, az Ukrajna elleni orosz háború kitörése után az Egyesült Államok, az Európai Unió és más országok korlátozásokat vezettek be az orosz légitársaságok járataira. Az EU megtiltotta a repülési és űrágazatban használt eszközök és technológiák Oroszországba exportálását, valamint az ezen iparágakhoz kapcsolódó eszközök biztosítását és karbantartását is.

Június közepén Csang Hanhui kínai nagykövet kijelentette, hogy Peking kész repülőgép-alkatrészeket szállítani az orosz légitársaságoknak. Egy hónappal később Oroszország Iránnal írt alá megállapodást alkatrészek szállításáról és a repülőgépek karbantartásáról.

Repülési szakértők azonban szkeptikusak a szerződéssel kapcsolatban, mivel Irán is szankciók alatt áll, nagyon régi flottát üzemeltet, és nem képes alkatrészeket gyártani az Oroszországban használt modern repülőgépekhez, ezért az alkatrészeket szürke exporttal, harmadik országokból szerezhetik be.

Az orosz kormány 2022. december végén legalizálta a repülőgépek úgynevezett kannibalizálását, vagyis engedélyezte, hogy egyes repülőgépekből alkatrészeket vegyenek ki, hogy más repülőkben használhassák. Az orosz hatóságok engedélyezték a nem eredeti külföldi alkatrészek beszerelését is az Oroszországban maradt külföldi repülőgépekbe. Andrej Patrakov, a RunAvia repülésbiztonsági szolgálat alapítója szerint a külföldi hamisított áruk már elkezdhettek bejutni Oroszországba.

XS
SM
MD
LG