A Lázár János vezette Építési és Beruházási Minisztérium felülvizsgálja az állami beruházásokat, és a Népszava értesülése szerint szinte valamennyi Budapestre tervezett állami projektet leállítana.
A lap megkeresésére a minisztérium emlékeztetett arra, hogy minden állami beruházásra általánosan vonatkozik az a kormányhatározat, amely az ukrajnai háborúra hivatkozva, a tartalékképzés miatt felfüggeszt és felülvizsgál minden olyan állami beruházást, amelynek kivitelezése még nem kezdődött meg. Mint írják „a kormány a jövőben – minden egyes ügyet külön vizsgálva – nem a felfüggesztésről dönt, hanem a beruházások folytatásáról.”
A lap úgy tudja, hogy szinte valamennyi Budapestre tervezett állami projektet leállítanák, érintett
- a Galvani híd és a déli körvasút építése,
- a Műegyetem rakpartot és a Kopaszi-gátat is érintő újabb budai fonódó villamospálya kialakítása,
- a Ráckevei-Duna revitalizációja,
- a Városmajor megújítása,
- a csepeli és a gellérthegyi közpark kialakítása,
- a dunai evezős központ létrehozása,
- a Városliget autómentesítése,
- a dél-budai centrumkórház is.
A minisztérium állítja, hogy az eddig elvégzett előkészítési, engedélyezési munkálatok nem vesznek kárba, azokat később, ha kell módosítva, a beruházások folytatásánál felhasználják. Ennek az állításnak a lap szerint ellentmond például a csepeli HÉV esete. A vonal fejlesztésének és meghosszabbításának leállítását a projektet elindító, az új kormány által felszámolt Budapesti Fejlesztési Központ (BFK) helyébe lépő Nemzeti Közlekedési Központ (NKK) Zrt. kérte. Ezzel több milliárdos előkészítő munka mehet veszendőbe, miközben egy korábbi közvélemény-kutatás szerint éppen ez volt a lakosság által leginkább várt fővárosi közlekedési beruházás.