Akadálymentes mód

A legfrissebb hírek

A CÖF cége egymilliárd forint körül költhetett csak a Fidesz-kampányt ismétlő, legutóbbi plakátkampányára


A CÖF plakátkampánya (pillanatkép az ATV 2023. június 18-i Híradójából)
A CÖF plakátkampánya (pillanatkép az ATV 2023. június 18-i Híradójából)

A Fidesz országos plakátkampányt hirdetett majdnem minden ellenzéki párt ellen, majd a CÖF pontosan ugyanazt kívánta reklámozni június közepétől, utóbbi listaáron nagyjából egymilliárd forintba kerülhetett. Az nem világos, hogy a CÖF évek óta durván veszteséges cégének honnan lett erre pénze.

Listaáron több mint egymilliárd forintból valósíthatta meg a Fidesz kampányát egy az egyben ismétlő saját kampányát nyáron a Civil Összefogás Fórum (illetve a mögötte álló jogi személy, a CÖF–CÖKA) cége, a Kövess minket 2022 Kft. – tudta meg a 24.hu.

A reklámköltéseket vizsgáló Kantar Media adatai alapján egészen pontosan 1,066 milliárd forintot költhetett erre a kampányra az indulása óta durván veszteséges, a II. kerületben bejegyzett cég.

A Vitéz utca 5–7. I. emelet 1. alá bejegyzett Kövess Minket 2022 Kft. fizette valamiből az országos kampányt

A listaár a megvásárolt médiafelületek árlista szerinti értékét jelenti. Tehát ennél költhettek némileg kevesebbet is, ha sikerült kialkudniuk mennyiségi engedményt, médiaügynökségi engedményt és hasonlókat.

Ebből több mint 1200 óriásplakáton és 1735 úgynevezett citylighthirdetésen próbáltak egy szót sulykolni: hogy az ellenzéki pártok (kivéve a Mi Hazánk) háborúpártiak.

Mi az a citylight?
A citylighthirdetések például a busz-, villamos- vagy metrómegállókban, bevásárlóközpontokban, benzinkutakon látható, általában megvilágított, üveggel védett hirdetési felületek.
Balról Fritz Tamás, Csizmadia László és ifj. Lomniczi Zoltán tart a CÖF nevében sajtótájékoztatót 2023. március 29-én
Balról Fritz Tamás, Csizmadia László és ifj. Lomniczi Zoltán tart a CÖF nevében sajtótájékoztatót 2023. március 29-én

Szó szerint ugyanaz volt, mint a Fideszé

Szokatlanabb volt, hogy a Fidesz a köztévé Híradója alapján május 27-én hirdette meg az ellenzéki pártokat (kivéve a Mi Hazánkat) vádoló kampányát.

A Fidesz kezdődő kampánya az M1 május 27-i Híradójában
A Fidesz kezdődő kampánya az M1 május 27-i Híradójában

A CÖF kampánya ezt június 18-tól átvette egy lényegében azonos képpel és pontosan ugyanazzal az új jelmondattal, egyező fotókkal, színekkel, betűtípussal.

Igaz, a CÖF-kampányban voltak még tovább butított, egyszavas plakátok is, ahogy korábbi kormányzati plakátoknál is sikerrel alkalmazták.

A CÖF kezdődő kampánya az ATV június 18-i Híradója alapján
A CÖF kezdődő kampánya az ATV június 18-i Híradója alapján

Korábban is jellemzően egy-két szavas emlékeztetőkre redukálódott a kormányzati kampányüzenet, mint mondjuk az „Ez veszélyes”, „Ez felháborító” vagy csak „Stop”.

A többit már mindenki maga hozzáképzelhette, ha minden csatornán szüntelenül ezt ismételgették. A legutóbbi választásokkor elsöprő eredményt hozott a hasonló, „Ellenzék=háború” kampány.

  • 16x9 Image

    Szalai Bálint

    Szalai Bálint a Szabad Európa budapesti szerkesztőségének újságírója. Nyolc évig dolgozott az akkor leglátogatottabb híroldalnak számító Indexnél. Egyéb elismerések mellett 2015-ben megkapta a Gőbölyös Soma-díjat. A 2018/19-es akadémiai évben az Arizona Állami Egyetem Fulbright-program Humphrey-ösztöndíjasa volt. 

XS
SM
MD
LG