2023 képekben, 2.: „A könnygáz nem tanít!”, és már a lassan tanárok nélkül maradó iskolák sem
![III. Károly királyt és Kamilla királynét május 6-án koronázzák meg a Westminster-apátságban. Károly azután lép trónra, hogy édesanyja, II. Erzsébet királynő tavaly meghalt](https://gdb.rferl.org/01000000-0aff-0242-3a1e-08db4e41f78c_w1024_q10_s.jpg)
5
III. Károly királyt és Kamilla királynét május 6-án koronázzák meg a Westminster-apátságban. Károly azután lép trónra, hogy édesanyja, II. Erzsébet királynő tavaly meghalt
![„Nincs tanár, nincs jövő!”, „Fizessétek meg a tanárainkat!”, „Rendőrállam nem jogállam” és „A könnygáz nem tanít” – ezeket skandálják a státusztörvény, vagy ahogy mondják, a bosszútörvény ellen tüntetők, miközben a Kossuth térről az Oktogon felé haladnak május 19-én](https://gdb.rferl.org/01000000-0aff-0242-50ab-08db5a9af0c5_w1024_q10_s.jpg)
6
„Nincs tanár, nincs jövő!”, „Fizessétek meg a tanárainkat!”, „Rendőrállam nem jogállam” és „A könnygáz nem tanít” – ezeket skandálják a státusztörvény, vagy ahogy mondják, a bosszútörvény ellen tüntetők, miközben a Kossuth térről az Oktogon felé haladnak május 19-én
![Újra fokozódik a feszültség a Balkánon – súlyos sérültjei is vannak a koszovói zavargásoknak. Összecsapnak az albán rendőrök, a helyi szerbek és a tömegoszlatásra kivonult KFOR-katonák május 29-én három, többségében szerbek lakta koszovói városban, ahol a tiltakozók megpróbálják megakadályozni, hogy beiktassák az áprilisban megválasztott albán polgármestereket. A Szabad Európa újságírói a helyszínen arról számolnak be, hogy a tüntetők köveket és palackokat is dobálnak a KFOR-csapatokra. Húsz magyar békefenntartó katona is megsérül, többen közülük súlyosan. A sérült magyar katonákat a Magyar Honvédség további kezelésre légi úton Magyarországra szállítja](https://gdb.rferl.org/01000000-c0a8-0242-12ec-08dbf72f6ea0_w1024_q10_s.jpg)
7
Újra fokozódik a feszültség a Balkánon – súlyos sérültjei is vannak a koszovói zavargásoknak. Összecsapnak az albán rendőrök, a helyi szerbek és a tömegoszlatásra kivonult KFOR-katonák május 29-én három, többségében szerbek lakta koszovói városban, ahol a tiltakozók megpróbálják megakadályozni, hogy beiktassák az áprilisban megválasztott albán polgármestereket. A Szabad Európa újságírói a helyszínen arról számolnak be, hogy a tüntetők köveket és palackokat is dobálnak a KFOR-csapatokra. Húsz magyar békefenntartó katona is megsérül, többen közülük súlyosan. A sérült magyar katonákat a Magyar Honvédség további kezelésre légi úton Magyarországra szállítja
![Május 30-án megkezdődnek a Budapest–Belgrád gyorsvasút vágánylefektetési munkái Kunszentmiklós és Tass között. 2014 decemberében, egy héttel karácsony előtt Orbán Viktor Pekingben jelenti be, hogy kétvágányú vasúti pálya épül Belgrád és Budapest között – így Magyarország is csatlakozik az Egy övezet, egy út kezdeményezéshez. A nyilatkozatok arról szólnak, hogy öt órával rövidül a menetidő, és hogy 2017-re megépül a nyomvonal. Ennek ellenére a tervezett átadóhoz képest hat évvel később nincs sehol a Budapest–Belgrád vasútvonal, a munkások még bőven dolgoznak Dunaharasztinál. A projekt részleteit tíz évre titkosítják, de az Investigate Europe Telexen megjelent tényfeltáró cikke szerint 979 év, mire megtérül a beruházás. A 160 kilométeres magyar szakasz összköltsége 750 milliárd forint, ennek 85 százalékát kínai állami hitelből állja a magyar kormány](https://gdb.rferl.org/01000000-0a00-0242-ed1c-08dbf1afd18f_cx11_cy6_cw88_w1024_q10_r1_s.png)
8
Május 30-án megkezdődnek a Budapest–Belgrád gyorsvasút vágánylefektetési munkái Kunszentmiklós és Tass között. 2014 decemberében, egy héttel karácsony előtt Orbán Viktor Pekingben jelenti be, hogy kétvágányú vasúti pálya épül Belgrád és Budapest között – így Magyarország is csatlakozik az Egy övezet, egy út kezdeményezéshez. A nyilatkozatok arról szólnak, hogy öt órával rövidül a menetidő, és hogy 2017-re megépül a nyomvonal. Ennek ellenére a tervezett átadóhoz képest hat évvel később nincs sehol a Budapest–Belgrád vasútvonal, a munkások még bőven dolgoznak Dunaharasztinál. A projekt részleteit tíz évre titkosítják, de az Investigate Europe Telexen megjelent tényfeltáró cikke szerint 979 év, mire megtérül a beruházás. A 160 kilométeres magyar szakasz összköltsége 750 milliárd forint, ennek 85 százalékát kínai állami hitelből állja a magyar kormány