Akadálymentes mód

A legfrissebb hírek

Mélyen a zsebébe kell nyúlnia a BKV-nak a kőbányai baleset miatt


A 3-as metróvonalán közlekedő szerelvények közül kettő a Kőbánya-Kispest végállomásuk közelében, a felszíni vágányszakaszoknál 2019. március 23-án.
A 3-as metróvonalán közlekedő szerelvények közül kettő a Kőbánya-Kispest végállomásuk közelében, a felszíni vágányszakaszoknál 2019. március 23-án.

A saját hibás káreseményekre nem terjed ki a fővárosi közlekedési vállalat biztosítási szerződése, így a közlekedési vállalatnak saját pénzből kell állnia a hármas metró Kőbánya-Kispest metróállomás üzemi területén történt baleset több százmilliós javítási költségét.

Januárban a vörös jelzés ellenére indult el a hármas metró egyik szerelvénye Kőbányán, így ütközött össze egy másik kocsival. A rendőrség még vizsgálódik. A kár felmérése sem zárult még le, így nem tudni, hogy a kocsik mindegyike javítható-e vagy valamelyiket teljesen le kell cserélni, de annyi már most kijelenthető, hogy a kár több százmillió forintra rúg.

A BKV tavaly decemberben kötött vagyon- és felelősségbiztosítást az Uniqa Biztosító Zrt-vel, amely 1,278 milliárd forint ellenében vállalta a cég biztosítását 2024 decemberéig. A szerződés azonban a saját hibás káreseményekre nem terjed ki.

Bolla Tibor, a Budapesti Közlekedési Zrt. (BKV) vezérigazgatója a Népszavának elmondta, ennek az a magyarázata, hogy a tömegközlekedési járművek saját hibás károkra kiterjedő casco-biztosítása további évi több százmillió forintos kiadást jelentene a cégnek.

  • 16x9 Image

    Fazekas Pálma

    Fazekas Pálma a Szabad Európa budapesti irodájának hírszerkesztője. Csaknem harminc éve dolgozik újságíróként, elsősorban hírek, hírműsorok szerkesztőjeként, hírszerkesztőségek vezetőjeként. A nyomtatott és az elektronikus sajtó szinte minden területén dolgozott, így a Kurírnál, az Interpress Magazinnál, a Magyar Rádióban, a Westelnél, a Magyar Televízióban, az InfoRádióban, az Origóban és az Infostartnál is.  

XS
SM
MD
LG