Akadálymentes mód

A legfrissebb hírek

Nem igaz, hogy az autópálya gazdasági fejlődést hoz a régióba


Nem igaz, hogy az autópálya gazdasági fejlődést hoz a régióba
please wait

Jelenleg nincs elérhető tartalom

0:00 0:23:58 0:00

Mészáros Lőrinchez és Szíjj Lászlóhoz köthető cégek kapták meg 35 évre a hazai gyorsforgalmi utak üzemeltetését és új sztrádák építésének jogát. Bucsky Péter szerint az autópályák koncesszióba adása a pályázaton nyerteseknek jó üzlet, azt nem látni viszont, hogy az országnak miért érné meg.

Tavaly júniusban jelent meg az uniós közbeszerzési értesítőben egy pályázati felhívás a magyarországi gyorsforgalmiút-hálózat legfeljebb 35 éves időtartamra történő koncesszióba adására. A tender kiírása szerint 1662 kilométernyi úthálózat üzemeltetése kerül a győzteshez, és közel háromszáz kilométernyi új sztrádát is építenie kell. Azóta kiderült, hogy a győztes a Themis Magántőkealap, amely Mészáros Lőrinc és Szíjj László kormányközeli üzletemberekhez köthető. Vendégünk Bucsky Péter logisztikai szakember, aki mellékállásban újságíró a G7 gazdasági portálnál, rengeteg cikket írt a hazai autópályákról. Elmondása szerint Nyugat-Európában úthálózatban gondolkodnak, Magyarországon viszont „össztársadalmi szerelem az autópálya”. Szerinte abba a hitbe ringatják magukat itthon, hogy az autópálya gazdasági fejlődést hoz a régióba. Már így is túl sok autópálya van, miközben a fő- és mellékutak állapota siralmas. Bucsky Péter szerint az autópályák koncesszióba adása a pályázaton nyerteseknek jó üzlet, azt nem látni viszont, hogy az országnak miért érné meg.

XS
SM
MD
LG