Vége a moszkvai trolibuszoknak

Ez maga az első szovjet trolibusz Moszkvában, 1933 november 15-én kezdte el a szolgálatát.

Ez már 1934, de még mindig az első trolitípus, az LK-1, szintén Moszkvában.

A pontos dátum hiányzik, de valamikor 1939-ben járunk. Ez Moszkva egyik legfontosabb utcája, a Tverszkaja utca, csak akkor még Gorkij utcának hívták.  

A németek ellen a frontra induló szovjet katonák az előtérben az 1941-es fotón. 

Ez is 1941, akadályokat kerül ki a troli a belvárosban. 

Moszkvában 1941-ben három troliflotta volt, ezek 17 útvonalon közlekedtek. A működtetésük nem csak a gyakori áramszünetek és elsötítések miatt volt nehéz, de az utak is komoly károkat szenvedtek a háborúban. 

Nem sokkal a levert magyar forradalom után, 1957 június elsején buszok haladnak az utakon.

Tele volt a város trolikkal 1960-ban.

Az egykori Szverdlov tér 1962 tavaszán. Lenin egykori bizalmasának nevét 1991-ben cserélték le, azóta Színház (Teatralnaja) térnek hívják. 

A négyes számú troligarázsban pihennek a buszok 1974 nyarán. 

Ez már 1996, trolimúzeumban nézik a látogatók az első moszkvai trolikat.

1996 július 12-én, péntek reggel újra bomba robbant egy moszkvai trolin, a New York Times szerint egy üres szék alatt hagyott fekete zacskó robbant fel, megsebesítve mintegy 30 embert. A bomba a reggeli csúcsforgalomban lyukat ütött a troli tetején, de az üveg- és fémszilánkok minden irányba beterítették a busz környékét. Ez 24 órán belül már a második trolirobbantás volt, előző délelőtt hat ember sérült meg egy hasonló merényletben. Bár senki nem vállalta a merényleteket, Luzskov akkori polgármester nyíltan csecsen terroristákat gyanúsított, Jelcin elnök pedig kivezényelte a katonaságot a moszkvai utcákra.

Az orosz trolibuszos közlekedés 80. születésnapját ünnepelte 2013-ban. 

2016-ban nézi át a troliját a busz sofőrje. 

2020 elején, a februári mínuszokban is használhatták még a trolit a helyiek. 

Moszkvai trolitörténelem - egy korszak vége