Akadálymentes mód

A legfrissebb hírek

Kevesebbet fizethet a kormány a Mészáros Lőrinchez és Szíjj Lászlóhoz kötődő autópálya-koncesszió után


Gépjárművek haladnak borús időjárásban Budapest irányába az M7-es autópályán a Kőröshegyi völgyhíd előtti szakaszon 2023. április 2-án
Gépjárművek haladnak borús időjárásban Budapest irányába az M7-es autópályán a Kőröshegyi völgyhíd előtti szakaszon 2023. április 2-án

A kormány a pénzügyi stabilizációt erősítő intézkedés keretében felülvizsgálta a gyorsforgalmiút-hálózat üzemeltetésére és fejlesztésére 2022-ben megkötött koncessziós szerződést, ennek eredményeként az állami kiadások csökkentése érdekében a koncessziós szerződés módosítása mellett döntött – közölte a Kormányzati Tájékoztatási Központ hétfőn.

A kormány szerint erre azért van szükség, mert „az elhúzódó ukrán–orosz háború, valamint az elhibázott szankciós politika miatt jelentős károk érik és rendkívüli kiadások terhelik az európai és magyar gazdaságot és az államháztartást”.

A cél, hogy a 2023–2024-es költségvetési években az állam költségvetési terhei csökkenjenek, ennek érdekében számos beruházást leállítottak vagy átütemeztek a háború kitörése után.

Ehhez kapcsolódóan: Brüsszeli vizsgálat indulhat a magyar autópálya-koncesszió miatt

„Az elhúzódó háború okozta előre nem látható hátrányos következmények ellenére a gyorsforgalmi koncesszió mint közfeladat és közszolgáltatás magas minőségi szinten történő ellátása prioritás a közpénzekkel való hatékony és felelős gazdálkodás és az ágazati és szakmai szabályok betartása mellett” – olvasható a közleményben.

Ahogy arról korábban beszámoltunk, versenyjogi vizsgálatot indíthat az Európai Bizottság a 35 évre szóló magyar autópálya-koncesszió miatt – írta a Portfolio több forrás alapján. A lap szerint versenyjogi panaszt nyújtottak be az ügyben Brüsszelben.

Korábbi cikkünk a témában: A bíróság szerint nem titkosak az autópálya-koncessziós szerződés mellékletei

A Szabad Európa által indított perben pedig a bíróság kimondta, hogy a Nemzeti Koncessziós Iroda nem titkolhatja tovább, milyen feltételekkel adta koncesszióba a hazai gyorsforgalmiút-hálózat nagy részét a Mészáros Lőrinchez és Szíjj Lászlóhoz köthető cégcsoportoknak.

XS
SM
MD
LG