Akadálymentes mód

A legfrissebb hírek

Lázár János keményen üzent a MÁV vezetésének


Utasok várják a vonatra szállást a Keleti pályaudvaron, a MÁV Start Zrt. egyik Bécs felé továbbinduló EuroCity-szerelvénye mellett 2022. november 17-én (képünk illusztráció)

„Aki egy nyolcszázmilliárd forintos kasszában nem talál meg 32 milliárd forintot most, amivel majd később elszámolunk, az tegye le a lantot” – így reagált Lázár János a Szabad Európának azután, hogy kedden megírtuk: a MÁV vezetése arra kéri Lázár Jánost, hogy szerezzen forrást a pénzügyminisztertől az 1-es vasúti főút helyreállítására.

A közlekedésért is felelős miniszter az M49-es gyorsforgalmi út fejlesztéséről tartott sajtótájékoztatót épp ott, ahol egyébként augusztus 1-jével több vasúti mellékvonalat is bezártak.

Lázár János a Szabad Európa kérdésére elmondta, hogy az 1-es fővonalon, vagyis a Bécsbe tartó, Budapest–Győr–Hegyeshalom vonalon súlyos műszaki probléma állt elő, ami miatt a műszaki egyetem jelenleg is felülvizsgálatot tart.

„Nem lehet olyan helyzet, hogy a sebességpresszió miatt veszélybe sodorjunk egyetlen utast is” – mondta Lázár.

Lázár János megerősítette a Szabad Európa információját, miszerint azonnali intézkedésre utasította a MÁV-ot. „Ha nem lépünk azonnal, akkor le kell zárni a vonalat, amely beláthatatlan következményekkel járna a személyszállításra és áruszállításra is” – fogalmazott a miniszter.

Ehhez kapcsolódóan: Az utolsó vonat is elment – képes riport a bezárt Lakitelek–Kunszentmárton vonalról

Most 120-ról 100 km/órára lassították a forgalmat. Ha azonnal beavatkoznak, három-négy hónapon belül helyreállhat a rend Lázár szerint, ugyanakkor ha késlekednek, pár hónapon belül 40 km/órára kell levinni a sebességet, ami azt jelentené, hogy harminc-negyven perccel is megnőhet a Budapest–Hegyeshalom közötti utazás hossza.

A Szabad Európa kérdésére, hogy forrást is biztosít-e a kormány a helyreállításhoz, Lázár azt mondta, hogy haváriahelyzet van, ahol az utasok biztonsága az első, a pénzügyi elszámolás másodlagos kérdés.

„Arra szeretném kérni a sajtón keresztūl a MÁV vezetését, hogy ne okoskodjanak, hanem csinálják azt, amire utasítottam őket, garantálják az emberek biztonságát, azonnal kezdjék meg a helyreállítást.”

Arra a felvetésre, hogy a MÁV szerint ez az összes többi, 2024–re tervezett felújítás kárára lehetséges csak pluszforrás nélkül, azt mondta, hogy egy olyan vállalkozásról beszélünk, amelynek évi költségvetése nyolcszázmilliárd forint.

„Aki egy nyolcszázmilliárd forintos tömegközlekedési kasszában nem találja meg a 32 milliárd forintot most, amivel majd később elszámolunk, az tegye le a lantot.”

  • 16x9 Image

    Benyó Rita

    Benyó Rita a Szabad Európa újságírója. Két évtizede dolgozik politikai újságíróként. Pályáját az InfoRádióban kezdte, később a TV2, majd 2009 és 2011 között az MTV parlamenti és politikai tudósítójaként dolgozott. Ezt követően a Hír24 Híradójának szerkesztő-műsorvezetője, majd az ATV Heti Napló című műsorának, illetve a Jelen című hetilapnak a riportere volt. A politika mellett kulturális és gasztronómiai témákkal is foglalkozik.

XS
SM
MD
LG