Akadálymentes mód

A legfrissebb hírek

Szigorú zöld intézkedések jönnek jövőre a francia piacon


Műanyag hulladékokból készült installáció, amelyet egy indonéziai környezetvédelmi aktivistacsoport, az Indonéziai Környezetvédelmi Megfigyelő és Vizes élőhelyek Védelme (ECOTON) készített. A kép 2021. szeptember 28-án készült.
Műanyag hulladékokból készült installáció, amelyet egy indonéziai környezetvédelmi aktivistacsoport, az Indonéziai Környezetvédelmi Megfigyelő és Vizes élőhelyek Védelme (ECOTON) készített. A kép 2021. szeptember 28-án készült.

2022-ben a francia kereskedőket egy sor új szabályozás arra ösztönzi majd, hogy környezetbarátabb szokásokat fogadjanak el. Nem lesz többet műanyag csomagolás a gyümölcsökön és zöldségeken, kivezetik az eldobható műanyagokat, és az autóreklámokon a gyaloglást és a kerékpározást is népszerűsítik.

Emmanuel Macron elnök kormánya a jövő évben számos intézkedést támogat, amelyek célja a környezetszennyezés és az autók üvegházhatású gázok kibocsátására gyakorolt hatásának csökkentése. Szombattól kezdve a póréhagymát és a sárgarépát, a paradicsomot és a burgonyát, az almát, a körtét és még mintegy harminc más terméket nem lehet műanyag csomagolásban árulni, csak környezetbarát anyagba, például kartonba szabad csomagolni őket.

Nincs több Happy Meal

A műanyag továbbra is megengedett lesz a sérülékenyebb gyümölcsök, például a bogyós gyümölcsök és az őszibarack esetében, de a következő években fokozatosan ezeket a csomagolásokat is betiltják. A kormány szerint az új szabályozással várhatóan évente mintegy egymilliárd darabbal kevesebb műanyag hulladék kerül a környezetbe.

A magazinokat és más kiadványokat is műanyag csomagolás nélkül kell majd szállítani, és a gyorséttermek nem kínálhatnak többé ingyen műanyag játékokat a gyerekeknek.

Zöld autóreklámok

További változás, hogy a jövőben a franciaországi autóreklámoknak is tartalmazniuk kell egy olyan üzenetet, amely a környezetbarátabb közlekedésre ösztönzi az embereket. Márciustól kezdve három üzenet egyikét kell majd feltüntetniük: „Rövid utakon inkább gyalog vagy kerékpárral közlekedjen”, „Gondolkodjon a közös autóhasználaton” vagy „Mindennapi szinten használja a tömegközlekedést”. A héten közzétett rendelet szerint az új szabályozás a televízióban, rádióban, újságokban, óriásplakátokon és az interneten megjelenő hirdetésekre vonatkozik majd.

Franciaországban a közlekedési ágazat felelős az üvegházhatású gázok kibocsátásának mintegy 31 százalékáért. Ennek fele a személygépkocsikból származik.

Azoknak a hirdetőknek, akik nem tartják be a rendeletet, reklámsorozatonként akár ötvenezer eurós (56 652 dollár) bírsággal kell számolniuk. Hasonló kötelező üzenetek már 2007 óta szerepelnek az országban a feldolgozott élelmiszerek reklámjaiban, például: „Az egészséged érdekében kerüld a túl zsíros, túl édes, túl sós ételeket”.

Tájékoztatás a karbonlábnyomról

2022-ben a francia telefon- és internetszolgáltatókat is arra kérik majd, hogy közöljék ügyfeleikkel online tevékenységük és a mobiltelefon-használat által generált üvegházhatásúgáz-kibocsátás becsült értékét. A lépés célja, hogy a közvélemény jobban tudatosítsa a digitális technológia környezeti hatásait, egy tavalyi szenátusi jelentés szerint ugyanis az ágazat 2019-ben az üvegházhatású gázok két százalékáért volt felelős Franciaországban. A kibocsátásokat elsősorban az adatközpontok generálják, amelyek nagy energiafogyasztás árán adatfelhőket hoznak létre.

Tilos lenne, mégis gyerekek válogatják a szemetet Teheránban
please wait

Jelenleg nincs elérhető tartalom

0:00 0:02:34 0:00

XS
SM
MD
LG