Szeged és Hódmezővásárhely között közlekedik majd az a 37 méter hosszú, hetvenegy tonnás, dízel-villamos hibrid tram-train, amelyet november 29-én hajnalban helyeztek próbaüzembe. A 216 férőhelyes szerelvények Szeged és Hódmezővásárhely villamosvonalán maximum 50, a két város közötti nyílt vonalon dízel meghajtással 100 km/órás maximális sebességgel haladhatnak. A vasút-villamos eddig körülbelül 80 milliárd forintba került.
Vonat vagy villamos a tram-train? Talán ezek a képek segítenek eldönteni
Két vidéki várost összekötő villamosvonalra már volt példa Magyarországon: a hetvenes évek végéig járt Cegléd és Hantháza között. A II. világháború után több magyar városban felszámolták a villamosközlekedést, az ezredfordulóra azonban ismét előtérbe került. Villamostörténelem a Fortepan fotóival.

5
Budapest után Miskolcon épült meg az országban elsőként normál nyomtávú közúti villamos vasút. A pozsonyi és a szombathelyi villamosvasút még keskeny nyomtávú volt. A fotó 1957-ben készült a miskolci Bajcsy-Zsilinszky úton

6
A kocsi váza és szekrénye ebben az időben általában fából készült, a járműveknek pedig mindössze két tengelye (azaz négy kereke) volt

7
A II. világháború után több magyar városban felszámolták a villamosközlekedést, miután a nagyforgalmú vonalakat a metró, a kisforgalmúakat pedig az autóbusz váltotta fel. Pécsett 1960-ban, Nyíregyházán 1969-ben, Szombathelyen 1974-ben szűnt meg a villamos. A fotón a szombathelyi Perint patak feletti híd látható 1965-ben

8
Az 1990-es évekre újjászületett a villamosközlekedés egyebek mellett a megnövekedett gépkocsi forgalom miatt. A legújabb, modern villamosokba akár négy-öt csuklót is beépítettek, ezzel minden korábbinál hosszabb, 30-40 méteres, átjárható kocsikat alakítottak ki