Akadálymentes mód

A legfrissebb hírek

3 perc: Mészáros Lőrincnek még annál is több pénze van, mint amennyiről eddig tudtunk


Kiderült, hogy Mészáros Lőrinc még annál is több magántőkealapban érdekelt, mint amennyit eddig a sajtóból tudni lehetett

Egyelőre maradhatnak az OPNI-házak lakói, Szijjártóék nem tehetik őket utcára. Állami támogatások segítik az I. kerület fideszes civil szervezeteit. Új alelnök, korrupcióellenes csomag jön a megtépázott EP-ben, közben az egyik gyanúsított kitálalt. Nem csitulnak a kedélyek a Debrecenbe tervezett kínai aksigyár miatt. Magántőkealapokba rejtették a magyar a oligarchák a vagyonukat. Legfontosabb híreink az elmúlt 24 órából.

Jogerő

Miután a külügyminisztérium nem fellebbezett az elsőfokú ítélet ellen, jogerőre emelkedett, hogy nem lehet kilakoltatni az úgynevezett OPNI-házak lakóit – tájékoztatta a Szabad Európát Szepesházi Péter ügyvéd. Tényfeltáró műsorunkban – a Szabadonban – bemutatott lakók ugyanakkor még nem lélegezhetnek fel.

A külügyminisztérium fizetős elitgimnáziumot akar építeni a volt pszichiátria területére, ott viszont két bérház is van. Korábbi ígérete ellenére a Szijjártó Péter vezette minisztérium lakáskiürítési pert indított az itt élők ellen. A bíróság viszont kimondta: a lakástörvény alapján cserelakás illeti meg az OPNI-házak lakóit.

Még a hetvenes években szolgálati lakásként kapták az ingatlanokat a pszichiátria dolgozói. Az értékes budai telken fekvő pszichiátriát 1868-ban adták át, és 2007-ig működött. Bár az OPNI bezárásával megszűnt az ott dolgozók ottani munkahelye, a legtöbben valamely másik egészségügyi intézményben folytatták ugyanazt a munkát.

Kitömött zsebek

Függetlennek látszó, valójában kormánypárti lapot kapnak az I. kerületi lakosok. Az Egyker mögött álló egyesület legalábbis 2021-ben állami támogatásokból működött, programjaikat pedig a Fidesz kerületi irodájában tartják. Az önkormányzati lap kiadását a nyomtatott Egyker megjelenése után nem sokkal felfüggesztette a kerületi képviselő-testület, ahol ősszel került többségbe a Fidesz. Egy másik, állami támogatásokból működő, Fidesz-közeli alapítvány székhelyén pedig bárki alhat, ha lefoglalja az egyik nagy szálláshely-közvetítő oldalon.

A lap online formában már korábban is létezett, de az első nyomtatott lapszám kiadása épp az időközi kampányára esett, címlapján a Fidesz jelöltjével. Az Egyker nem az Origóhoz hasonló propagandában utazik, de kormánypárti elköteleződése egyértelmű. Az Egyker kiadója a Fideszhez sok szálon kötődő Budai Polgári Kör Egyesület, amely ráadásul legalább 2021-ben jórészben állami támogatásból működött. Az egyesület a választások előtti évben 22,3 millió forintos bevételből gazdálkodott. Cikkünkben elolvashatja azt is, hogy a fideszes kerületi újság kiadását valójában egy másik alapítvány tervezte.

„Mit fogunk enni? Akkumulátort?”

Forrnak az indulatok a Debrecenbe tervezett kínai gyár miatt. Miközben a kormány akkumulátor-nagyhatalommá tenné az országot, Debrecenben óriási vihart kavart a kínai gyár építésének terve. A civilek aggódnak a vízbázis és a beáldozott termőföldek miatt. A dereciner.hu követi a történetet. Az online újság vezetőjével és a cikk szerzőjével beszélgettünk.

„Mit fogunk enni? Akkumulátort?” – Forrnak az indulatok a Debrecenbe tervezett kínai gyár miatt
please wait

No media source currently available

0:00 0:14:56 0:00

Megtépázva

Az Európai Parlament igyekszik helyreállítani megtépázott hírnevét, az elnök új, korrupcióellenes intézkedéseket jelentett be, és megválasztották a lebukott alelnök utódját. Közben azonban az egyik vádlott elkezdett beszélni, és újabb képviselőket nevezett meg, akik kenőpénzt vettek át tőle. Az események érdekessége még, hogy a szélsőjobboldali induló nagyon jó eredményt ért el a parlamenti alelnökjelölti versenyben.

Egy luxemburgi szociáldemokrata váltja a vesztegetési botrányba belebukott görög (volt) szociáldemokratát az Európai Parlament egyik alelnöki posztján. A jelenleg is előzetes letartóztatásban lévő Eva Kailit a parlament megfosztotta címétől, így meg kellett választani utódját.

Közben tovább hömpölyög a Katar-gate-botrány. Az Európai Parlament „integritása, függetlensége és elszámoltathatósága” érdekében Roberta Metsola, az EP elnöke kezdett hozzá az uniós törvényhozás hírnevének javításához. A parlament plenáris ülésének megnyitóján, ezen a héten azt mondta felszólalásában, hogy „az elmúlt hónap eseményei ahhoz vezettek, hogy újjá kell építeni az általunk képviselt európai polgárok bizalmát.”

Metsola egy több pontból álló csomagot tett le az asztalra. Ennek egyik eleme, hogy fizikailag is jobban fogják ellenőrizni, hogy ki lép be az EP épületeibe. Ennek része, hogy nem automatikusan fog járni belépő a volt EP-képviselőknek, a jövőben nekik is mindennap regisztrálniuk kell. Míg a parlament igyekszik távol kerülni a korrupciós botránytól, tovább pörög a Katar-gate-ügy. A belga ügyészség közleménye szerint – amelyet a Szabad Európa brüsszeli tudósítójának is eljuttattak – az ügy kulcsfigurája, az olasz Pier Panzeri memorandumot írt alá a szövetségi ügyészséggel. Ezt leginkább a magyar vádalku intézményéhez lehetne hasonlítani.

Érdemes még elolvasni a Direkt36 cikkét, amelyben arról írnak, hogy dokumentumok bizonyítják, hogy kormányközeli üzletemberek tulajdonába tartozik számos olyan, óriási vagyonokat rejtő magántőkealap, amelyek tulajdonosai eddig titokban maradtak. Kiderült, hogy a miniszterelnök barátja, Mészáros Lőrinc még annál is több magántőkealapban érdekelt, mint ahánnyal eddig a sajtóban összekötötték.

Száraz István, aki a jegybankelnök fia, Matolcsy Ádám barátja, az idén létrejövő magyar szuperbank, a Magyar Bankholding csaknem 11 százalékának végső tulajdonosa. A magyar autópálya-koncessziót 35 évre – hat másik magántőkealappal konzorciumban – elnyerő magántőkealap a milliárdos Szíjj Lászlóé, Mészáros Lőrinc üzlettársáé.

Kellemes napot kívánok!

Báthory Róbert

  • 16x9 Image

    Báthory Róbert

    Báthory Róbert a magyarországi Szabad Európa szenior oknyomozó újságírója. Tizenhét éve dolgozik a médiában, ebből tíz évet a legnagyobb televíziók – az RTL Klub, a TV2, a Hír TV és az MTV – hír- és hírháttérműsorainál mint riporter, szerkesztő, illetve felelős szerkesztő. Ezt megelőzően a Kossuth rádió és a Rádió C munkatársa volt. 

XS
SM
MD
LG